dinsdag 8 oktober 2013

Het (L-)Salon der Verbeelding: zaterdag 12 oktober




Komende zaterdag organiseert L-Salon een 'salon der verbeelding', en het programma ziet er alvast erg veelbelovend uit! Zie hieronder:

'Op 12 oktober zet L-Salon de lampenkap op schrijfster Virginie Loveling (1836 – 1923). Loveling: geëmancipeerd, intelligent, anti-katholiek, schrijfster van realistische romans en observerende gedichten, één van de belangrijkste auteurs van deze periode, én uit Gent! Haar leven en werken worden voor u op feministische wijze gepresenteerd door Liselotte Vandenbussche, postdoctoraal onderzoeker van Nederlandstalige literatuur in het fin de siècle aan UGent. Twee thema’s die avond in ons L-Salon Der Verbeelding: de paradoxale beelden van Virginie Loveling en de dubbele norm voor mannen en vrouwen die schreven. Dames, "dat ik de broek aanheb ziet gij, en ik schrijf u om het u te toonen, het spijt mij, dat zij het niet weten. […] Ik zie niet waarom ik beleefd zou moeten zijn tegen zulke botterikken.'

Zaterdag 12 oktober om 19u30
Trafiek vzw, Haspelstraat 37, Gent
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten